کلمه‌ی خرید رپورتاژ از ترکیب دو اصطلاح  Advertisement (آگهی و تبلیغ) و  خرید رپورتاژ  Editorial (سرمقاله) ایجاد شده است. یعنی تبلیغی که شکل ظاهری آن کاملاً شبیه مقاله‌ی رسمی در یک روزنامه یا نشریه است.

دایره‌المعارف ژورنالیسم کلمه‌ی رپورتاژ آگهی یا خرید رپورتاژ  را به شکل زیر تعریف می‌کند (+):

تعریف رپورتاژ آگهی
رپورتاژ آگهی هر شکلی از مطلب است که در ازای دریافت پول منتشر می‌شود.خرید رپورتاژ اما شیوه‌‌ی نگارش، طراحی و پیاده‌سازی، آن را شبیه خبر، داستان،‌ مقاله و سایر مطالب نشریه جلوه می‌دهد.

رپورتاژ آگهی می‌تواند در هر قالبی اجرا شود؛ از شکل چاپی تا پخش محتوای صوتی و تصویری.

رپورتاژها را در یک تقسیم‌بندی کلی می‌توان به دو دسته‌ی تجاری و سیاسی تقسیم کرد. در رپورتاژ تجاری، هدف پیدا کردن مصرف‌کننده و مشتری جدید است و در رپورتاژ سیاسی، هدف این است که دیدگاه‌های سیاسی مخاطب نسبت خرید رپورتاژ به یک موضوع، فرد یا حزب تغییر کرده یا اصلاح شود.

البته پیشنهاد متمم این است که علاوه بر این دو دسته، رپورتاژ برای خرید رپورتاژ موسسات غیرانتفاعی و سازمانهای مردم‌‌نهاد (سمن‌ها) هم به عنوان دسته‌بندی سوم در نظر گرفته شوند. چون رپورتاژ برای این دسته هم می‌تواند مفید باشد و مخاطبان را به کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند.

به عنوان چند نمونه رپورتاژ آگهی به خرید رپورتاژ تیترهای زیر (که ممکن است آن‌ها را در روزنامه‌ها، وبسایت‌ها و یا شبکه های اجتماعی ببینید) توجه کنید:

اپلیکیشن من‌بی‌تو چگونه سرمایه‌گذاران خرید رپورتاژ را جذب خود کرد؟
پزشک باتجربه‌ی شهر یزد درباره‌ی کرونا چه می‌گوید؟
چرا خرید دستگاه‌های تصفیه‌ی خرید رپورتاژ آب ایرانی مقرون به صرفه است؟
الگوریتم های گوگل چه تأثیری روی سئو سایت ما می‌گذارند؟
خبر اول (اپلیکیشن من‌بی‌تو) را می‌خوانید و می‌بینید ویژگی‌های خرید رپورتاژ این اپلیکیشن و مزیت‌هایش فهرست شده است. مصاحبه‌ای هم با بنیان‌گذاران آن انجام شده و در نهایت آن‌ها توضیح داده‌اند این ویژگی‌ها و نیز آینده‌ی مثبت اپلیکیشن، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده تا بخشی از سهام آن را بخرند.

همه‌چیز ظاهراً خوب و درست و منطقی و آموزنده است. اما اصل ماجرا این‌جاست که بنیان‌گذاران اپلیکیشن خرید رپورتاژ (یا شاید سرمایه‌گذاران) خواسته‌اند نام اپلیکیشن با این خبر بیشتر شنیده شود و مخاطبان بیشتری جذب کرده و ارزش کسب و کارشان افزایش پیدا کند. پس  شما با یک تبلیغ روبه‌رو هستید که در لباس مقاله عرضه و ارائه شده است  (همان چیزی که در تعریف رپورتاژ آگهی گفتیم).

گاهی مانند تیتر اول و دوم و سوم، ممکن است از همان ابتدا حدس بزنید که با یک رپورتاژ آگهی روبه‌رو هستید. گاهی هم، مانند تیتر چهارم، در نگاه اول همه چیز عادی به نظر می‌رسد. اما لابه‌لای مقاله خرید رپورتاژ بارها تأکید می‌شود که مثلاً آقای سئونَسَب یا گوگل‌زاده، به عنوان کارشناس مجرّب موتورهای جستجو،‌ این نکته را مطرح کرده یا آن تجربه را در اختیار شما می‌گذارد.

چرا افراد و کسب و کارها به سراغ انتشار رپورتاژ آگهی می‌روند؟
مهم‌ترین انگیزه‌ی استفاده از رپورتاژ آگهی این است که مخاطبان خرید رپورتاژ امروز بیش از هر زمان دیگری در گذشته، حساسیت خود را نسبت به تبلیغات مستقیم از دست داده‌‌اند.

از همان لحظه‌ی اول که یک بنر تبلیغاتی را می‌بینیم یا بخش پیامهای بازرگانی در رادیو و تلویزیون آغاز می‌شود،‌ می‌دانیم که قرار با مجموعه‌ای از ادعاها بمباران شویم. به همین علت، همه‌ی ما کم‌و‌بیش در برابر این شیوه‌ی تبلیغاتی، مقاوم شده‌ایم. خرید رپورتاژ موارد زیر مصداق مقاوم شدن در برابر تبلیغات مستقیم است:

 تعداد تبلیغ‌دهندگان بسیار زیاد شده است.خرید رپورتاژ یک سایت خبری را باز کنید و تعداد بنرهای تبلیغاتی یک صفحه‌ی آن را بشمارید. گاهی در کنار یک متن خبری صد یا دویست کلمه‌ای، بیش از صد تبلیغ می‌بینید؛ یک بنر یا لینک تبلیغاتی به ازاء هر کلمه!

 ادعاهای مطرح شده در تبلیغات را سخت‌تر باور می‌کنیم. می‌دانیم که خرید رپورتاژ شرکت‌ها قرار است ادعا کنند در بازار خودشان، بهترین و شاید قدیمی‌ترین هستند. قرار است از همه‌ی رقبا بهتر باشند و مشکلات ما را به ارزان‌ترین و اثربخش‌ترین شیوه حل کنند. حتی اگر این ادعاها درست هم باشد، چون ما به شنیدن آن‌ها عادت کرده‌ایم، کمتر باورشان می‌کنیم.

 در رسانه‌هایی خرید رپورتاژ که تبلیغات را به شکل پیوسته و طولانی پخش می‌کنند (مثلاً‌ رادیو و همین‌طور تلویزیون) مخاطبان یاد گرفته‌اند که از این تبلیغات عبور کنند. بسیاری از مخاطبان، ساعت چک کردن موبایل و مراجعه به دستشویی را با ساعت پخش تبلیغات تنظیم می‌کنند.

 بسیاری از مرورگرها به ابزارها و پلاگین‌هایی برای حذف تبلیغات مجهز شده‌اند.خرید رپورتاژ بنابراین اگر تبلیغات در وب‌سایت‌ها ارائه شود، این احتمال وجود دارد که بخشی از مخاطبان اساساً آن‌ها را پیش از نمایش حذف کنند.

 پدیده‌ی نابینایی خرید رپورتاژ در برابر بنرها (Banner Blindness) مانع دیده شدن بنرها می‌شود. به این معنا که وقتی مخاطب بارها و بارها به یک رسانه مراجعه می‌کند، محل بنرها و شیوه‌ی قرار دادن تبلیغات را یاد می‌گیرد و چشمش به آن‌ها عادت می‌کند. بنابراین اساساً بدون این‌که متوجه شود، حرکات چشم و شیوه‌ی مطالعه و مشاهده‌ی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که آگهی‌ها را نبیند.

در چنین شرایطی رپورتاژ آگهی می‌‌تواند شانس موفقیت بیشتری داشته باشد؛خرید رپورتاژ موفقیتی بیشتر از تبلیغات و البته کمتر از مقاله‌ها و مطالب اصلی در هر رسانه.

 

https://donovanrhsd26020.angelinsblog.com/8445373/خرید-رپورتاژ
https://zanedgtr88988.bloggadores.com/8485921/خرید-رپورتاژ
https://spencerbrfq54197.humor-blog.com/8363066/خرید-رپورتاژ
https://shanezilm17283.thekatyblog.com/8409798/خرید-رپورتاژ
https://collinbyrg21083.blogspothub.com/8477227/خرید-رپورتاژ 
https://archerlyoa98642.idblogmaker.com/8468087/خرید-رپورتاژ
https://erickscjo39630.blogdemls.com/8477567/خرید-رپورتاژ
https://felixgvma97429.ageeksblog.com/8452546/خرید-رپورتاژ
https://holdenfmpo95679.blogunteer.com/8452331/خرید-رپورتاژ
https://lukasvlyj31987.life3dblog.com/8445994/خرید-رپورتاژ
https://erickzmit38037.therainblog.com/8446458/خرید-رپورتاژ
https://rivercntz74074.ltfblog.com/8471886/خرید-رپورتاژ
https://andreswocp54208.blogmazing.com/8448494/خرید-رپورتاژ
https://andersonfbuo04825.blogars.com/8427381/خرید-رپورتاژ
https://donovanzddb61727.thechapblog.com/8453962/خرید-رپورتاژ
https://tituscoyk20741.blogsvirals.com/8456730/خرید-رپورتاژ
https://collinpqnn79023.glifeblog.com/8454258/خرید-رپورتاژ
https://gunnerrnje61594.losblogos.com/8431554/خرید-رپورتاژ
https://louisaimr30629.estate-blog.com/8448587/خرید-رپورتاژ
https://juliusstsq19616.prublogger.com/8451709/خرید-رپورتاژ
https://landenppol05050.daneblogger.com/8454022/خرید-رپورتاژ
https://deanwgii95061.goabroadblog.com/8453881/خرید-رپورتاژ
https://ericktjxn54219.blogdomago.com/8357653/خرید-رپورتاژ 
https://rylanbimo28631.popup-blog.com/8432720/خرید-رپورتاژ
https://andyspmh43332.blogozz.com/8442936/خرید-رپورتاژ
https://dallasrkyh93648.activablog.com/8446222/خرید-رپورتاژ
https://andersonmcqr97531.bloggazzo.com/8449334/خرید-رپورتاژ
https://israellkfy00998.ssnblog.com/8428652/خرید-رپورتاژ
http://arthurqvwy62839.aboutyoublog.com/9060131/خرید-رپورتاژ
http://griffinkhar48372.blog2news.com/9252599/خرید-رپورتاژ
http://manuelnibv89887.blog4youth.com/8973311/خرید-رپورتاژ
http://codysgrc86642.blog5star.com/9297995/خرید-رپورتاژ
http://hectorriap65421.blogdun.com/9282904/خرید-رپورتاژ
http://dantetspk93827.bloggactif.com/9870279/خرید-رپورتاژ
http://mariovwqf94838.blogginaway.com/9307686/خرید-رپورتاژ  
http://finnpsrr90012.blogolenta.com/9668829/خرید-رپورتاژ
http://miloswyz62738.blogripley.com/9349516/خرید-رپورتاژ
http://wayloncccz50504.blogsmine.com/7757850/خرید-رپورتاژ 
http://beckettdgij05162.blogsuperapp.com/9215497/خرید-رپورتاژ
http://garrettceee73849.dgbloggers.com/9057664/خرید-رپورتاژ
http://travisgfez59493.dreamyblogs.com/9083097/خرید-رپورتاژ
http://cruzqvxy62739.frewwebs.com/9283826/خرید-رپورتاژ
http://waylonbawr27160.howeweb.com/9207723/خرید-رپورتاژ
http://cashilno28495.idblogz.com/9003239/خرید-رپورتاژ
http://rylansleq54196.izrablog.com/6466022/خرید-رپورتاژ  
http://israelabzz61616.kylieblog.com/9050534/خرید-رپورتاژ
http://collinzung32210.luwebs.com/9355037/خرید-رپورتاژ
http://raymondlkig83838.myparisblog.com/8140268/خرید-رپورتاژ
http://dantetzeh06396.slypage.com/9564866/خرید-رپورتاژ
http://elliotojdw37159.webbuzzfeed.com/9254793/خرید-رپورتاژ
http://griffinejjj05162.webdesign96.com/9164138/خرید-رپورتاژ
http://andersondvly59471.59bloggers.com/9174772/خرید-رپورتاژ
http://holdenfnsx62950.thelateblog.com/9436506/خرید-رپورتاژ 
http://finnozox74298.actoblog.com/9423139/خرید-رپورتاژ
http://cruzcmma96273.blog-mall.com/9482262/خرید-رپورتاژ