واژه دیجیتال مارکتینگ این روزها زیاد به گوش می‌رسد، ولی پشت این کلمه چیست؟ چرا کسب و کارها برای حفظ سهم بازار خود و جذب مشتریان بیشتر به آن احتیاج دارند؟ کسب و کارهای پیشرو چگونه با آن توانسته اند رقبا از میان برداشته و رهبر بازار شوند؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟این روزها اگر به اطراف خود نگاه کنیم بعید است فردی را در حال استفاده از اینترنت و فضای دیجیتال نبینیم. وب سایت ها، اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی  کاملا در زندگی مردم ایران رسوخ کرده اند و دیگر دنیای بدون اینترنت را حتی نمی توان تصور کرد! البته این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه بیزینس و برای مدیران کسب و کارها یک فرصت بی نظیر است. چرا که دسترسی به مخاطبان هدف کسب و کارها و مصرف کنندگان محصولات و خدمات هیچ وقت به این آسانی نبوده است! گره خوردن زندگی مردم با فضای دیجیتال موجب پیدایش مفهوم جدید و جذابی در بازاریابی به نام “دیجیتال مارکتینگ” شد که در این مقاله قصد داریم به شکل کامل شما را با آن آشنا کرده و مراحل یادگیری و به کارگرفتن آن در کسب و کار را به شما بیاموزیم. پس تا انتهای این مقاله کم نظیر با ما همراه باشید.

در این مقاله به ترتیب به مباحث زیر خواهیم پرداخت:

مفهوم دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)
تفاوت بازاریابی کلاسیک با دیجیتال مارکتینگ
بررسی اصول تبلیغات و ارتباطات در فضای دیجیتال مارکتینگ
مقایسه ارتباطات یکپارچه بازاریابی با کانال‌های دیجیتال
بررسی اثربخشی و مقرون به‌صرفگی دیجیتال مارکتینگ
نکات مهم در انتقال از فضای آفلاین کسب‌وکار به فضای آنلاین
نقشه راه یادگیری دیجیتال مارکتینگ در ایران
سوالات متدوال درباره دیجیتال مارکتینگ
محتوا  پنهان 
1 دیجیتال مارکتینگ چیست؟
1.1 نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کمپانی چیست؟
1.2 یک بیزینس چطور دیجیتال مارکتینگ را تعریف می کند؟
1.3 آیا دیجیتال مارکتینگ برای تمامی بیزینس ها جواب می دهد؟
1.4 پرسونا چیست؟
1.5 دیجیتال مارکتینگ B2B
1.6 دیجیتال مارکتینگ B2C
1.7 تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال چیست؟
1.7.1 آفلاین مارکتینگ چیست؟
1.7.2 بازاریابی آفلاین بهبود یافته
1.7.3 بازاریابی رادیویی
1.7.4 پادکست (Podcast) چیست؟
1.7.5 بازاریابی تلویزیونی
1.7.6 یوتیوب چیست؟
1.7.7 بازاریابی موبایل
1.8 بررسی اصول تبلیغات و ارتباطات در فضای دیجیتال مارکتینگ و نمونه آن در بازار ایران
1.8.1 دیجیتال مارکتینگ را حرفه ای بیاموزید
1.8.2 انواع کسب و کارهایی که از دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنند
1.8.3 راهنمای کامل برای تولید و پرورش سرنخ و افزایش نرخ تبدیل
1.9 مقایسه ارتباطات یکپارچه بازاریابی با کانالهای دیجیتال مارکتینگ
1.9.1 بازاریابی مستقیم
1.9.2 سخن پراکنی (روابط عمومی)
1.9.3 ابزار پیشبرد فروش (پروموشن)
1.9.4 فروش شخصی
1.9.5 تبلیغات
1.10 بررسی اثربخشی و مقرون به‌صرفگی دیجیتال مارکتینگ:
1.11 نکات مهم در انتقال از فضای آفلاین کسب‌ و کار به فضای آنلاین
1.11.1 مسئله مهم Digital Transform:
1.11.2 انتقال و ادغام از STP بازاریابی کلاسیک به پرسونای بازاریابی دیجیتال:
1.11.3 نگاه قیفی در فروش و ایجاد ارزش برای مشتری در مسیر خرید:
1.12 چطور دیجیتال مارکتینگ را پیاده سازی کنیم؟
1.12.1 1 – اهداف خود را تعریف کنید
1.12.2 2 – مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
1.12.3 3 – یک بودجه برای هر کانال دیجیتال خود تعیین کنید
1.12.4 تبلیغات کلیکی گوگل از 0 تا 100
1.12.5 4 – ایجاد تعادل مناسب میان استراتژی های دیجیتال رایگان و پرداختی
1.12.6 5 – دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه سازی کنید
1.12.7 6 – تحقیقات کیوورد انجام دهید
1.12.8 آموزش کار با کیورد پلنر (keyword planner)
1.12.9 7 – بر اساس Analyticهایی که ارزیابی می کنید عمل کنید
1.12.10 چطور می توان دیجیتال مارکتینگ را شروع کرد؟
1.12.11 1 – چقدر باید پول دربیاورید؟
1.12.12 اندازه گیری و بهینه سازی نرخ بازگشت سرمایه (ROI)
1.12.13 2 – برای چه کسانی بازاریابی می کنید؟
1.12.14 3 – ارزش مشتریان شما چقدر است؟
1.12.15 4 – چقدر باید برای رسیدن به اهداف خود هزینه کنیم؟
1.12.16 ۱۳ روش برای‌ شناخت مشتری
2 نقشه راه یادگیری دیجیتال مارکتینگ
2.1 اصول دیجیتال مارکتینگ
2.1.1 دوره آموزش اصول دیجیتال مارکتینگ
2.2 وردپرس (طراحی و مدیریت وب سایت)
2.2.1 دوره وردپرس با رویکرد دیجیتال مارکتینگ
2.3 بازاریابی محتوایی
2.3.1 دوره بازاریابی محتوایی
2.4 سئو (بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو)
2.4.1 دوره سئو تخصصی
2.5 بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
2.5.1 دوره آموزش بازاریابی در شبکه‌‌های اجتماعی
2.6 ایمیل مارکتینگ
2.6.1 دوره ایمیل مارکتینگ
2.7 تبلیغات گوگل ادز
2.7.1 دوره گوگل ادز (ادوردز)
2.8 تجزیه و تحلیل اطلاعات با گوگل آنالیتیکس
2.8.1 دوره گوگل آنالیتیکس
2.9 طراحی کمپین های تبلیغاتی
2.9.1 دوره طراحی کمپین های دیجیتال
2.10 استراتژی دیجیتال مارکتینگ
2.10.1 دوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ
2.11 قیمت‌گذاری و تخفیف
2.11.1 دوره استراتژی های قیمت گذاری و تخفیف دهی
2.12 دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ
2.12.1 دوره پیشرفته دیجیتال مارکتینگ
2.12.1.1 جمع بندی
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
در این شیوه بازاریابی نوین تکیه بر ظرفیت‌های دیجیتال با محوریت «اینترنت» مدنظر است. این رویکرد به معرفی محصولات و پیش‌برد فروش از طریق فضای دیجیتال اصرار دارد. دیجیتال مارکتینگ با منطبق ساختن خود با اصول مارکتینگ و استفاده از رویکردهای مختلف، کاربردپذیری آن‌ها را با زندگی مجازی مشتریان در عرصه وب و اینترنت ممکن کرده و تجارت و کسب‌وکار و مبادله را با سرعتی برق‌آسا به عرصه اینترنت کشانده است.

درباره دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ شیوه نوینی از بازاریابی است که از ابزارهای دیجیتال برای رسیدن به اهداف بازاریابی بهره می برد.
با چنین مقدمه‌ای دیجیتال مارکتینگ به مثابه یک «جعبه‌ابزار اینترنتی» است که به کمک ابزارهای آن استفاده از علم مارکتینگ به شکل دیجیتال و اینترنتی میسر می‌شود. ابزارهای نظیر گوگل آنالیتیکس، ادوردز، تبلیغات بنری و کلیکی دیجیتال، اپ مارکتینیگ، گیم مارکتینگ، ویدیو مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و سوشال مارکتینگ، موشن گرافیک، سئو و غیره که هر روز گسترده‌تر می‌شوند، تنها مشتی از این خروار هستند.

در حقیقت دیجیتال مارکتینگ معرفی و پیشبرد فروش محصولات و برند از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی است. از مهم ترین ویژگی دیجیتال مارکتینگ توانایی سنجش اثربخشی و بازده کمپین های تبلیغاتی و ارزان بودن آن می باشد. همچنین دیجیتال مارکتینگ با انواع مقیاس‌های کسب وکار از کوچک تا بزرگ سازگار است. در حقیقت از یک جوان جویای نام با سرمایه چند میلیونی تا یک کسب وکار چند صد میلیاردی مانند اپل می‌توانند از ظرفیت‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند.

 

https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/