افزایش فروش با 21 روش شگفت انگیز 🤑 (مقاله مرجع)
📛 توجه: این مقاله یکی از کامل ترین مقاله های وب فارسی در رابطه با افزایش فروش است که نویسنده نتیکو برای نوشتن آن 8 ساعت زمان گذاشته! شما فقط این مقاله را میتوانید در انتشارات بازاریابی نتیکو از سایت ویرگول بخوانید (در خود سایت نتیکو این مقاله قرار ندارد).
افزایش فروش
افزایش فروش
بازاریابی و افزایش فروش
بازاریابی یعنی پیدا کردن مشتری و ساختن بازار هدف. یک برند برای این که بتواند جذب مشتری کند و افزایش فروش داشته باشد باید ملاک ساخت و ارائه محصول و خدمت خود را برپایه درخواست، نیازی مشتری و الزامات بازار قرار دهد.

برای یک بازاریابی موفق شما باید به مکانیزم‌هایی نظیر محصولات نوآورانه، ارزیابی نیاز‌های مشتریان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا‌های هدف‌دار با روش‌های مختلف نظیر محتوای متنی، تصویری، صوتی، ویدیوی و دیجیتال توجه کنید.

بعد از مرحله بازاریابی به مرحله بعدی یعنی نحوه فرورش و افزایش فروش مداوم می‌رسیم. برای افزایش فروش راه و روش بسیار و گوناگونی وجود دارد که با برنامه ریزی و سیاست گذاری صحیح به افزایش فروش منجرب می‌شود که به آن‌ها می‌پردازیم.

فروش موفق به چه عواملی بستگی دارد؟
میزان فروش معیار تمام موفقیت‌های شما در امر معرفی، تبلیغ و ارائه محصول و یا خدمت شماست. هرچقدر میزان فروش بیشتر باشد نشان دهنده میزان موفقیت شما در امر بازاریابی و جذب مشتری است و به کسب و کار شما کمک می‌کند تا با قدرت به راه خود ادامه دهید.

فروش موفق را می‌توان با چند فاکتور مشاهده و بررسی نمود، که آن‌ها را شرح می‌دهیم.

1. مدت معین
فروش موفق زمانی حاصل می‌شود که شما در مدت زمانی که معین کرده‌اید به آن میزان بفروش که پیش‌بینی کرده‌ بودید رسیده‌اید یا نه. مثلا در مدت یک ماه شما پیش‌بینی کرده‌ بودید که از محصول خود به میزان 100 عدد بفروشید و اگه به این عدد دست یافته باشید می‌‍توان گفت در این زمان معین شما فروش موفقی داشته‌اید.

مدت معین را با دو فاکتور کوتاه مدت و بلند مدت می‌توان اندازه گرفت، این دو فاکتور نشان دهنده‌ی موفق بودن یا عدم موفقیت کسب و کار شما است.

کوتاه مدت: این فاکتور غالبا برای محاسبه میزان فروش شما در هر ماه یا هر فصل است. بدین صورت که شما هر ماه میزان فروش خود را با ماه قبل و یا هر فصل با فصل قبل مقایسه می‌کنید و در صورت فروش مساوی و یا فروش بیشتر به برنامه‌ریزی خود ادامه می‌دهید و در غیراین صورت به عوض کردن برنامه و سیاست‌های خود در جهت فروش می‌پردازید.

بلند مدت: این فاکتور برای محاسبه‌ی درآمد شما در پایان هر سال می‌باشد. بدین صورت که شما تمامی درآمدهای خود را در طول یک سال جمع آوری می‌کنید و آن را بررسی می‌کنید و با رقمی که پیش بینی می‌کردید مقایسه می‌کنید و در صورت موفقیت به این روند ادامه می‌دهید و در صورت برآورده نشدن انتظارات شما، به تغییر تکنیک و سیاست‌های کاری خود می‌پردازید تا در سال آینده به‌علاوه درآمد پیش‌بینی شده میزان ضرر امسال خود را نیاز جبران کنید.

2. میزان فروش
یکی از معیار های فروش موفق، میزان فروش شما در دوره‌های مختلف است که این مسئله نیز با فاکتور‌های کوتاه مدت و بلند مدت مقایسه می‌شود.

3. رضایت مشتری = افزایش فروش
می‌توان گفت مهم‌ترین بخش یک فروش موفق ایجاد رضایت و وفاداری در مشتری است. این مسئله یک امر حیاتی است که برای آن شما باید در مورد تیپ‌های شخصیتی مشتریان، تکنیک‌های ارتباط موثر با مشتری، تکنیک‌های رفتارشناسی و رفتارسنجی مشتریان مراجعه کننده همه چیز را بدانید و با هر مشتری با در نظری گیری این عوامل برخورد کنید.

تکنیک‌ و سیاست‌های افزایش فروش
افزایش فروش
افزایش فروش
همان‌طور که در قبل نیز ذکر شد افزایش فروش هدف اصلی شما است. بعد از جذب مشتری نوبت به فروش می‌رسد، همانطور که جذب مشتری و بازارسازی نیاز به سیاست‌ و استراتژی دارد برای یک فروش عالی و مداوم نیز شما نیاز به استراتژی و سیاست دارید.

حال این تکنیک‌های چی هستند و چگونه باید از آن ها استفاده کرد. مسلما استفاده اشتباه و یا نداشتن سیاست و تکنیک کاری سبب زمین خوردن کسب و کار شما می‌شود پس باید استفاده درست از این تکنیک‌ها را بلد و در استفاده از آن فعال باشید.

1. افزایش فروش آنلاین و آفلاین
با گستردگی و توسعه فناوری و نحوه استفاده راحت از آن مشتریان به سمت استفاده از اینترنت برای همه امور مخصوصا خرید‌های خود هستند. پس شما اگر به دنبال جذب مشتری و بازار هدف هستید باید حضوری فعال و پویا در این زمینه داشته باشید.

امروزه چند دسته از فروشندگان وجود دارند.

فروشندگانی که از ورود به کسب و کار آنلاین می‌ترسند.
فروشندگانی که اعتقادی به کسب و کار آنلاین ندارند و این روش باعث از بین رفتن بازار‌های سنتی می‌دانند.
فروشندگانی که این کسب و کار را راه‌اندازی کردن ولی به فروش در آن اهمیت نمی‌دهند و آن را جدی نمی‌گیرند.
فروشندگانی که کسب و کار آنلاین را راه اندازی کردند و تمرکز زیادی را برای موفقیت در این روش گذاشته‌اند
شما اگر به دنبال افزایش فروش هستید باید جزو دسته آخر باشید و بیشتر تمرکز خود را برای فروش آنلاین قرار دهید. البته نباید از بازاریابی سنتی نیز غافل شوید.

برای آشنایی با اینترنت و راه‌های افزایش فروش مقاله دیجیتال مارکتینگ ما را حتما بخوانید.

2. در دسترس بودن
اگر می‌خواهید مشتری که به سایت شما می‌آید جذب شما شود و از شما خرید کند اولین نکته‌ای که باید توجه کنید این است که راه‌هایی ارتباطی برای ارتباط با خودتون تو سایت ذکر کنید. این بخش به صورت استاندارد با اسم درباره‌ی ما (About) شناخته می‌‌شود، شما هم از همین اسم استفاده کنید و اطلاعات تماس، آدرس کامل شرکت، بیوگرافی و شبکه‌های اجتماعی خود را به طور کامل در آن قرار دهید.

3. ارتباط آنلاین با مشتری برای افزایش فروش
در وب‌سایت خود قسمتی ایجاد کنید برای پاسخ به سوالات مشتریان و سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان به سوالات پاسخ دهید این امر سبب دیدن میزان احترام شما برای مشتری می‌شود.

4. پرداخت آنلاین و آفلاین
مشتریان می‌خواهند بعد از خرید خود با راهی قابل اطمینان و راحت، هزینه را پرداخت کند و از محصول و خدمت خود استفاده کند. وظیفه شما حل این دغدغه است.

 

http://dallasstte44445.shotblogs.com/-10168010
 

http://jaredppjf95078.tribunablog.com/-10401649
 

http://raymondlsuz07307.blogzet.com/-10855666
 

http://griffinhpsj39495.tblogz.com/-10936053
 

http://marioqydf29528.uzblog.net/-10992639
 

http://collintvvs99000.canariblogs.com/-11935009
 

http://elliotqdij30841.suomiblog.com/-11371715
 

http://waylondehe95048.mybjjblog.com/-11058716
 

http://sergiolymb60482.blogdigy.com/-10437191
 

http://andresnolh44444.blogdon.net/-12891136
 

http://charlielutl49516.isblog.net/-13559696
 

http://tysonnssq52962.blogkoo.com/-15488866
 

http://cristianxyvs88888.alltdesign.com/-16555952
 

http://gunnerkwxs74172.amoblog.com/-17918896 
 

http://simonrsql66666.total-blog.com/-21289991