ویژگی شماره 2: آنها کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر پیوند درج می کنند
به عنوان یک یادآوری ، متن لنگر بخشی ساخت بک لینک  از متن قابل مشاهده یک لینک است.

پیوندهای لنگر چیست؟
به طور کلی ، شما می خواهید پیوندهای شما دارای متن لنگر باشند که شامل کلید واژه هدف شما می باشد.

در حقیقت ، یک مطالعه اخیر در صنعت ارتباطی بین متن لنگر غنی از کلمات کلیدی و رتبه های بالاتر برای آن کلمه کلیدی پیدا کرده است.

متن لنگر غنی کلمه کلیدی
اکنون ، یک کلمه سریع هشدار:

شما نمی خواهید به متن لنگر غنی از کلمات کلیدی بروید. بک لینک در حقیقت ، گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام "Google Penguin" دارد.

Google Penguin وب سایتهایی را که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند فیلتر می کند. و به طور خاص روی سایتهایی که بک لینک ایجاد می کنند با متن دقیق لنگر مطابقت تمرکز می کند.

ویژگی شماره 3: پیوند با سایت (و صفحه) با شما ارتباطی جدی با سایت شما دارد
وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری پیوند می یابد ، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند.

اگر در مورد آن فکر کنید این حس می کند:

تصور کنید که شما فقط مقاله ای درباره اجرای یک ماراتن منتشر کرده اید.

در این حالت ، Google وزن بیشتری در پیوندهای سایتهای مربوط به ماراتن ، دویدن ، تناسب اندام در مقابل سایتهای مربوط به ماهیگیری ، یک چرخه و بازاریابی دیجیتال قرار می دهد.

بک لینک های متنی
صفات شماره 4: پیوند یک لینک "Dofollow" است
Google و سایر موتورهای جستجو پیوندهایی را با برچسب "nofollow" که به آن وصل شده اند ، چشم پوشی می کنند.

پیوندهای Nofollow
(به عبارت دیگر ، پیوندهای nofollow الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو را حساب نمی کنند).

خوشبختانه ، اکثریت قریب به اتفاق پیوندها در وب پیوندهای "dofollow" هستند.

و بیشتر پیوندهایی که دارای برچسب nofollow هستند ، برای شروع چندان با ارزش نیستند. به عنوان مثال ، پیوندهای این منابع به صورت نامحدود دنبال می شوند:

نظرات وبلاگ
اطلاعیه های مطبوعاتی
تبلیغات پرداخت شده
به هر حال این پیوندها برای سئو بسیار مفید نیستند ، بنابراین جالب نیست که آنها در حال حاضر پیاده شوند.

صفات شماره 5: پیوند از دامنه ای است که قبلاً به شما لینک نشده است
بیایید بگوییم که پیوندی از وب سایت A دریافت می کنید.

عالی.

خوب ، بیایید دوباره وب سایت A به شما پیوند دهد. و دوباره. و دوباره.

آیا پیوندهای 2 ، 3 و 4 به اندازه لینک اول قدرتمند هستند؟

نه

همانطور که معلوم است ، پیوندها از همان وب سایت بازدهی کمتری دارند.

رتبه بندی قدرت
یا روش دیگری بگذارید:

معمولاً بهتر است از 100 وب سایت مختلف 100 لینک از 1000 پیوند از همان وب سایت دریافت کنید.

در حقیقت ، مطالعه همبستگی رتبه بندی موتورهای جستجو نشان داد که تعداد سایتهایی که به شما پیوند می دهند (نه تعداد کل بک لینک ها) با رتبه بندی های گوگل بیشتر از هر عامل دیگر ارتباط دارد.

منبع: آموزش ساخت بک لینک