مزیت‌های سئو چیست؟
قطعا تا همینجا متوجه شدید که سئو چه علم مفید و موثری برای کسب و کارهاست.در اینجا تعدادی از مزایای مهم سئو را با هم مرور می کنیم:

سئو باعث افزایش بازدید از سایت می‌شود.
باعث برند شدن و بالا رفتن اعتبار وب‌سایت می‌شود.
باعث فروش بیشتر و در نتیجه کسب سود می‌شود.
اغلب کاربران موتورهای جستجو تنها روی یکی از 5 نتیجه اول از صفحه نتایج کلیک می‌کنند؛ بنابراین اگر برای مطالب خود به دنبال خواننده هستید یا برای فروشگاه خود به مشتری نیاز دارید، ناچارید که در رتبه‌های بالای نتایج جستجو باشید.
سئو تنها برای سازگاری با موتورهای جستجو نیست، بلکه یک سئوی خوب موجب بهبود تجربه کاربری و کاربرد بیشتر یک وب‌سایت می‌شود.
سئو برای دیده شدن وب‌سایت شما در شبکه‌های آموزش سئو اجتماعی مفید است. نزدیک به سه میلیارد نفر از مردم جهان حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. محتوای شما اگر در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشد و کاربر آن را انتخاب کند، به‌احتمال زیاد در یکی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر به اشتراک گذاشته می‌شود و این اشتراک به معنای یک لینک مفید برای بهبود رتبه وب‌سایت شماست.
سئو ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی دارد.
هزینه‌ای که برای سئو می‌شود،‌ چندین برابر بازگشت سرمایه در پی خواهد داشت
خب حالا که روند انجام سئو و اهمیت آن را شناختیم، کمی جزئی‌تر راجع به آن صحبت می‌کنیم :‌

مهم‌ترین پارامترهای موتورهای جستجو برای رتبه دهی به سایت‌ها
کمی قبل‌تر راجع به تکرار کلمه در متن به عنوان اولین ملاک موتورهای جستجو صحبت کردیم. این مسئله هنور هم بسیار مهم است اما ملاک های فراوان دیگری نیز اهمیت پیدا کرده‌اند. دو مورد از مهم‌ترین این ملاک‌ها را بررسی می‌کنیم:‌

محتوا
گوگل و بسیاری دیگر از موتورهای جستجو عاشق محتوا هستند. هر چه تولید محتوا در سایت بهتر و باکیفیت‌تر انجام شود‌،‌ سایت رتبه بهتری نیز خواهد گرفت. از انواع محتوا می‌توان به متن، ویدئو، عکس و … اشاره کرد.

با توجه به اطلاعیه های اخیر گوگل می توان متوجه شد که محتوای چند رسانه ای نسبت به گذشته جذاب تر و مهم تر شده ، علت اصلی این اتفاق هم این است که پادکست ها و ویدئوها باعث ماندگاری بیشت کاربر در سایت می شوند.

لینک
گوگل برای سنجش اعتبار وب‌سایت ها، لینک هایی که به آن سایت داده شده است را بررسی می‌کند. هر چه لینک‌ها از وب‌سایت‌های باکیفیت‌تر و با تعداد بیشتری باشند، رتبه سایت بهتر خواهد بود.

اما لینک ها یکی از مهم ترین معظلات گوگل هم هستند. خدمات سئو اغلب سئو کارها و صاحبین وبسایت ها با ایجاد لینک های مصنوعی و کم اعتبار سعی در گمراه کردن گوگل دارند که همین موضوع باعث به وجود آمدن جریمه های در خصوص آن ها از جمله پنالتی شدن وبسایت های متخلف شد.

انواع سئو
انواع سئو
انواع سئو
از حدود بیست سالی که از تولد سئو می‌گذرد،‌ روش‌های بسیاری برای انجام آن ایجاد شده است. در این قسمت به بررسی انواع سئو می‌پردازیم.

نوع سئو سئو کلاه سفید سئو کلاه سیاه سئو کلاه خاکستری
ساخت محتوای کاربر پسند بله خیر بله
لینک سازی مستقیم خیر بله خیر
لینک سازی غیرمستقیم خیر در برخی روش ها بله
جدول مقایسه ی انواع سئو
سئو کلاه سفید (white Hat SEO) چیست؟
در این روش سعی می‌شود، تمام روند انجام سئو منطبق بر قوانین گوگل باشد. در سئو کلاه سفید تکنیک‌ها، روش‌ها و استراتژی‌ها کاملاً پیرو قوانین گوگل هستند به همین جهت به آن سئو اخلاقی نیز میگویند. این روش نیاز به زمان زیادی دارد، اما نتایج آن ماندگار و بلندمدت خواهد بود.

https://www.janblaghy.ir/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/