4 قدم برای آزادی "محدود کردن تغییر باورها " که از کودکی آموخته شده است


این امر به شما امکان پذیر است که اعتقادات محدود را از کودکی یا بزرگسالی اتخاذ کرده باشید.
ارسال شده در 05 نوامبر 2013

نماد فیس بوکاشتراک گذاری

نماد توییترتوییت
نماد پاکتپست الکترونیک

4نظرات
اصول اولیه

درک رشد کودک
یک کودک یا درمانگر بزرگسالی را در نزدیکی من پیدا کنید

 

"ما سیستم های اعتقادی خود را به عنوان فرزندان بسیار کمی یاد می گیریم ، و سپس زندگی را تجربه می کنیم تا با اعتقادات ما مطابقت داشته باشد. به زندگی خود نگاه کنید و توجه کنید که چند بار در همان تجربه گذشته اید." - لوئیز ال هی

ماه گذشته ، من در مورد محدود کردن تصمیمات ، چگونگی شکل گیری آنها و تأثیر منفی بر زندگی ما صحبت کردم. (اگر آن مقاله را از دست دادید ، آن را بررسی کنید ).

من از شما خواستم با پرسیدن چند سوال از خودتان ، تصمیمات محدودکننده خود را کشف کنید:

نتیجه شما در زمینه های مختلف زندگی شما چه نتیجه ای گرفته است؟
کجای نتایج شما مطابقت ندارد با آنچه واقعاً می خواهید باشد ، انجام دهید یا داشته باشید؟
واقعاً در کدام منطقه از زندگی خود تلاش کرده اید که پیشرفت کنید اما مهم نیست که چه چیزهایی بهتر شده اند؟
تصمیمات محدودکننده شما در مناطقی که می خواهید نتایجی را که نمی خواهید به دست می آورند مخفی می شوند.

تصمیمات محدودکننده شما هر کاری را انجام می دهید شکل داده است. آنها مانع از دیدن فرصتها شده اند و شاید حتی شما را از تلاش اصلاً دلسرد کنند. وقت آن است که آنها را از مخفی کردن بیرون بیاوریم. پس از انجام این کار ، شما باید انتخاب کنید.

So how to identify those pesky devils? First, what do you say to yourself about that area? For example, if you’re having trouble finding a relationship, maybe you explain it with something like, “Women only want men who have a lot of money” or, “Guys are only interested in younger women.” Anything you say to yourself to justify why it isn’t working out for you is a limiting belief.

آیا این اعتقاد برای شما صادق است؟ البته! این کاملا منطقی و معتبر به نظر می رسد و احتمالاً می توانید شواهد زیادی را ارائه دهید که از آن حمایت می کنند! اما این هنوز اعتقادی است که در راه آنچه می خواهید قرار می گیرد. بنابراین ، مگر اینکه شما مایل باشید کاملاً از اهداف و خواسته های خود دست بکشید ، این تصمیم محدود کننده ای است که شما نمی خواهید آن را حفظ کنید.

بعضی اوقات تصمیمات محدودکننده آنقدر آگاهانه نیستند. شاید شما آموخته باشید که قبل از تجدید نظر ، افکار منفی خود را به هم بزنید ، و در گفتگوی مثبت هم خوب شده اید . بنابراین شما هیچ اعتقادی محدود در ذهن خود نمی شنوید. اما می دانید که اگر احساسات شما در مورد آن منطقه منفی باشد ، هنوز تصمیم محدودیتی دارید که کمین می کند .

به عنوان مثال ، اگر از فشارهای مالی غافل شده اید ، در مورد آن چه احساسی دارید؟ مضطرب ؟ خشمگین؟ نومید؟ اگر در کنار آن احساسات باشید و یک لحظه آن را تصدیق کنید ، باور محدود کننده ای را در زیر آن پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال ، اضطراب ممکن است بگوید: "مردم درباره من چه خواهند کرد؟" عصبانیت ممکن است منعکس شود ، "زندگی برای افرادی مثل من مناسب نیست." در زیر ناامیدی ممکن است وجود داشته باشد ، "من فقط به اندازه کافی قوی نیستم و به اندازه کافی باهوش نیستم تا این موضوع را کشف کنم."

حالا که برخی از آن اعتقادات محدودکننده را از کمد بیرون کشیدید ، با آنها چه می کنید؟ در برنامه نویسی زبان شناسی عصبی (NLP) که من آموزش می دهم ، ما چندین فرآیند خاص برای کشف و از بین بردن محدود کردن باورها داریم. من نمی توانم به طور کامل در این مقاله به آنها آموزش دهم ، اما در اینجا چند مرحله برای شروع کار آورده شده است:

 

مقاله پس از تبلیغات ادامه می یابد

 

مرحله 1: باور محدود کننده را به پایین بنویسید. کارآگاه بازی کنید و افکار باور و احساسات خود را دنبال کنید تا باورهای محدودکننده ای را که باعث عقب نشینی شما می شود کشف کنید. آنها را روی کاغذ بگذارید و به صورت آنها خیره شوید! ممکن است توجه داشته باشید که هر اعتقاد چقدر قوی است و چه احساسی را در شما ایجاد می کند.

 

مرحله 2: تصدیق کنید که اینها اعتقادات هستند ، نه حقایق ! این اغلب سخت ترین مرحله است. "اما ، اما ، محدودیت های من واقعی هستند !" اینجا مکان انتخاب است. کدام یک بیشتر علاقه مند هستید: دفاع از محدودیت های خود برای مرگ یا رسیدن به اهداف و خواسته های خود؟ همانطور که نویسنده اویل وو نوشت ، "وقتی برای محدودیت های خود استدلال می کنیم ، باید آنها را حفظ کنیم." شما انتخاب می کنید

 

https://www.janblaghy.ir/%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87%d8%a7-%d8%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/