تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟ یک آغازگر ساده و آسان
 

تفاوت بین فروش و بازاریابی چیست؟

بازاریابی منجر به اطلاع رسانی و جذب شرکت و محصول یا خدمات شما می شود. از طرف دیگر فروش مستقیماً با چشم اندازها برای تقویت ارزش راه حل شرکت برای تبدیل چشم انداز به مشتریان کار می کند.

بارگیری رایگان: الگوی طرح فروش
به نظر می رسد ساده است ، درست است؟

در حالی که این دو کارکرد تجاری متفاوت هستند ، هر دو هدف مشترکی دارند: جذب چشم انداز و تبدیل آنها به مشتری و درنهایت ایجاد درآمد. دولت ورودی گزارش 2018 که سازمانها با یک توافقنامه سطح خدمات (SLA) بین بازاریابی و فروش پیدا شده است سه بار به عنوان به احتمال زیاد موثر هستند - اما با کمال تعجب، تنها 26 درصد از پاسخ دهندگان یک SLA رسمی.

بنابراین، چه چیزی این واحد کسب و کار انجام دهید، و می توانید آنها را با هم کار می کند؟ بیایید تفاوت بین فروش و بازاریابی را کمرنگ کنیم و یاد بگیریم که چگونه این دو را ترسیم کنیم.

تفاوت بین فروش و بازاریابی
هر دو تاثیر نسل سرب و درآمد آنها - فروش و بازاریابی دو عملکرد کسب و کار در یک سازمان می باشد. اصطلاح ، فروش ، به کلیه فعالیتهایی که منجر به فروش کالاها و خدمات می شود ، اطلاق می شود. و بازاریابی روند گرفتن مردم علاقه مند به کالاها و خدمات را به فروش می رسد است.

فروش اصطلاحی است که برای توصیف فعالیتهایی که منجر به فروش کالا یا خدمات می شود ، به کار می رود. فروشندگان وظیفه مدیریت روابط با مشتریان بالقوه (چشم انداز) و ارائه راه حل برای چشم اندازها را دارند که در نهایت منجر به فروش می شود.

و بازاریابی شامل کلیه فعالیتهایی است که به ایجاد علاقه در تجارت شما کمک می کند. بازاریابان از تحقیقات و تحلیل بازار برای درک منافع مشتریان بالقوه استفاده می کنند. بخش بازاریابی مسئول در حال اجرا کمپین برای جذب افراد به کسب و کار نام تجاری، محصول یا خدمات است.

تفاوت های کلی بین بازاریابی و فروش وجود دارد. به عنوان مثال ، بازاریابی تلاشهای خود را بر روی عموم مردم یا گروههای بزرگتری متمرکز می کند ، در حالی که فروش گروههای کوچکتر از افراد یا زیرمجموعه های عمومی را هدف قرار می دهد.

اما ، این دو کار تجاری چگونه دیگر متفاوت هستند؟

 

بازاریابی در مقابل فروش


برای ایجاد یک همکاری منسجم بین بازاریابی و فروش ، باید عناصر اصلی هر بخش را درک کنیم.

روند
خواه نوشتن یک برنامه بازاریابی یا فروش باشید ، هر دو جزئیاتی در مورد تاریخچه شرکت و اهداف و ابتکارات مهم آن درج می کنند. سپس برنامه ها به جنبه های طرح که مخصوص هر بخش است ، می پردازند.

طرح بازاریابی میسازد از آنچه محصول است، قیمت آن، که آن را می شود به فروش می رسد، و که در آن فروخته خواهد شد. این همچنین به عنوان 4P بازاریابی شناخته می شود : محصول ، قیمت ، مکان و تبلیغات. اهداف تعیین شده ، کانال های بازاریابی انتخاب شده و بودجه ای برای کمپین هایی که تیم بازاریابی قصد دارد دنبال کند ، ساخته شده است.

برنامه های فروش شامل جزئیات مربوط به روند فروش ، ساختار تیم ، بازار هدف و اهداف است. بعلاوه ، برنامه فروش ، برنامه عمل ، ابزار و منابعی را که برای رسیدن به این اهداف استفاده خواهد شد ، تشریح می کند.

اهداف
اهداف کلیدی که بازاریابی و فروش تعیین می کنند چیست؟ هر دو بخش تمرکز اصلی برای ایجاد درآمد برای شرکت دارند.

هدف اصلی بازاریابی نگاه به تصویر بزرگ و ارتقاء شرکت ، محصول یا خدمات و برند است. دپارتمان های بازاریابی وظیفه قیمت گذاری محصولات و برقراری ارتباط با نحوه تهیه نیازها و خواسته های مشتریان را بر عهده دارند. و اهداف آن غالباً طولانی تر است زیرا کمپین ها می توانند در طی ماه های طولانی گسترش یابند.

برای فروش ، هدف اصلی قرار گرفتن سهمیه ها و اهداف حجم فروش است - و این تمایل به کوتاه مدت است. اهداف فروش غالباً ماه به مدت ماه اندازه گیری می شود. اهداف تعریف شده اند ، و مدیریت فروش محاسبه می کند که بخش ، تیم ها و فروشندگان شخصی آنها برای رسیدن به هدف کلی نیاز به فروش دارند.

ابزار و منابع
پایگاه داده CRM ابزاری است که می تواند توسط فروش، بازاریابی استفاده می شود، و این شرکت به عنوان یک کل است. این پایگاه داده به کلیه بخش ها کمک می کند تا روابط خود را با مخاطبین مدیریت کنند ، مهم نیست که در کدام مرحله از چرخه زندگی مشتری قرار دارند.

رسانه های اجتماعی همچنین می توانند از هر دو واحد تجاری استفاده کنند. برای بازاریابی ، از رسانه های اجتماعی می توان برای تبلیغ محتوا و برای فروش استفاده کرد ، می تواند به عنوان بخشی از یک استراتژی فروش اجتماعی استفاده شود.

بعلاوه ابزاری وجود دارد که مخصوص هر بخش است.

ابزار بازاریابی
بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)
ابزار بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
ابزار مدیریت پروژه
نرم افزار گزارش داده
ابزار تولید محتوا

 

https://www.janblaghy.ir/category/sales-business-and-creativity-training/